Akte 12: Thanksgiving & more
5 december 2016
Hallo allemaal,
Het is een tijdje geleden dat ik voor het laatst heb geschreven, maar ik ben eindelijk weer.
De week na mijn laatste blog moest ik een vrij grote opdracht maken voordat de Thanksgiving break begon. Op dinsdag was het eindelijk mini-vakantie en was de opdracht ingeleverd en ik was ik klaar o de volgende dag naar Chicago te gaan!
Woensdagochtend vertrok ik met 2 andere meiden al vroeg richting het vliegveld in Orlando waarvandaan we vlogen. Ondanks dat het best een lange reis is naar het vliegveld, waren we op tijd en konden we vliegen. Ik was positief verrast over de vlucht, want ondanks dat het maar een 2,5 uur durende vlucht was, had iedereen een persoonlijk entertainment schermpje en kregen we een gratis drankje en snack. Dit zorgde ervoor dat de vlucht zo voorbij was en al snel waren we in Chicago. Ik moet zeggen dat we ons behoorlijk zorgen hadden gemaakt omdat de temperatuur daar rond de 5 graden celsius was, iets wat wij allang niet meer gewend waren, en waarvoor we niet de juiste kleding bij ons hadden. Ondanks de kou hebben we flink wat gedaan. De eerste dag zijn we in de buurt van ons hostel gebleven, naar mini Puerto Rico geweest, en een kunstbuurt bezocht. De tweede dag was het Thanksgiving en 's ochtends was in Downtown de tweede grootste Thanksgiving parade van de USA (alleen die van NY is groter). Daarna zijn we naar de skydeck gegaan, een uitstekend glazen hokje bovenaan de hoogste wolkenkrabber van Chicago, en tevens 1 vd hoogste vd wereld (anderhalf keer de eiffeltoren om een impressie de geven). Daarnaast hebben we de rest van downtown, een groot park met schaatsbaan etc. bezocht. Leuk feitje; ga op Thanksgiving niet uit eten of iets, want alles is dicht en iedereen is binnen, dus het kostte nogal wat moeite om avondeten te regelen voor die avond. Op vrijdag was het Black Friday, wat betekend dat er enorme sales zijn in de winkels. Ik heb helaas niks van gevechten of iets gezien, we zijn naar het winkeldistrict gegaan maar de gekte en kortingen vielen hier allemaal wel mee (alleen hele lange rijen bij de kassa). Die vond hebben we een iconische deep dish pizza gegeten, wat eigenlijk een pizza is zo dik als een quiche, en dit was echt geweldig. Zaterdag hadden we nog de hele dag om de laatste delen van de stad te bezoeken, waaronder China Town, Chicago Bears stadion, etc. Die avond vlogen we weer naar huis, en na een lange nacht kwamen we zondagochtend weer thuis aan.
Die week erna was het begin van de afsluiting van het semester. Ik heb mijn eerste twee vakken afgesloten, en nu heb ik nog twee dagen les totdat ik mijn laatste tentamen heb op de 15e. De laatste opdrachten moeten ingeleverd worden, en de eerste spullen moeten verkocht worden. Nu zal er een leegloop van start gaan, omdat langzaamaan iedereen naar huis gaat (vooral Amerikanen) of gaat reizen. Ik heb zelf niet zo'n zin om terug te gaan naar de kou (het is hier nog +/- 25 graden), maar de kerstsfeer zal dat het wel waard maken. Natuurlijk vind ik het hartstikke leuk om iedereen weer te zien thuis. Over precies 2 weken ga ik weer naar huis, maar daar volgende week meer over.


Veel liefs van ons. Fernanda