Akte 9: Ik leef nog

23 oktober 2016

Hoi allen,

De afgelopen 2 weken heb ik het behoorlijk druk gehad, maar dat is denk ik wel gebleken uit het gebrek aan blogpost vorige week. Terug naar vorig weekend, wat homecoming weekend was op UF. Tijdens Homecoming komen veel oud-studenten (voornamelijk oudere mensen) terug naar campus, waar er dan parades etc. zijn; eigenlijk gewoon een feestje. Zaterdag was de Gator Growl, het festival met bekende artiesten als Waka Flocka Flame, Time Flies, en Passion Pit. Ik heb dit hele weekend gemist, want ik vertrok vrijdag naar Orlando omdat Dominique me kwam opzoeken. Na een lange reis en zo lang wachten op het station dat mensen oprecht dachten dat ik een zwerver was (de schoonmaker waarschuwde me om 9.15 alvast dat het station om 12,00 zou sluiten, thx but no thx), hadden we elkaar eindelijk gevonden en konden we naar het hotel, want de volgende dag vroeg uit de veren voor Disneyworld. 

Zaterdagochtend was het ontbijt Mickey Mouse wafels, en na een wat regenachtige ochtend kwamen we in Disney aan in een goede 30 graden. Een bus, een monorail, en een ferry verder, kwamen we eindelijk in het juiste park aan. Eindeloze rijen hebben  het aantal attracties lichtelijk beperkt, maar de leukste dingen hebben we toch kunnen doen. We kregen een fastpass voor de enige attractie waarvan ik had gezworen dat ik er niet in zou gaan en daar heb ik me ook aan gehouden (sorry Do). Maar tijdens het wachten op ene adrenaline junkie, heb ik wel de one and only Serena Williams voorbij zien drijven in een boomstam dus dat was het missen van de attractie waard. Ik had mijn telefoon niet in mijn hand, dus jullie moeten me op mijn woord vertrouwen. 'S avonds heb ik ook nog eens Olaf, Anna, en Elsa gezien, let it go meegezongen, Elsa's "sneeuw" op mijn arm gekregen, en vuurwerk gezien; feest. 

Zondag was het weer tijd om naar Gainesville te gaan. De rest van de afgelopen week heb ik het druk gehad met school, mijn nichtje zou veel mogelijk laten zien van hoe het hier allemaal gaat, en nog meer school. Afgelopen vrijdag is Do weer terug naar NL gevlogen, en ben ik 's avonds naar Gator Nights geweest. Daar heb ik het laatste half uur van de film Sausage Party gezien, een gratis plantje versierd (nu heb ik eindelijk iets meer decoratie), en gratis eten en drinken gekregen. Daarna was er nog een feestje in ons gebouw waar we even heen zijn gegaan. Gisteren heb ik heerlijk aan het zwembad gelegen (hah, nu is het koud bij jullie en kan ik wel een beetje opscheppen), en 's avonds was er een foodtruckfestival. 

Vandaag zijn we naar een rally geweest van de mogelijke nieuwe vice president van de USA. Clinton's VP kandidaat kwam even een praatje houden en het is wel gebleken dat Gainesville Democratisch stemt (kan ook eigenlijk niet anders met voornamelijk universiteitsstudenten). Het was erg grappig om dit mee te maken, vooral omdat er zo een intense haat is naar Trump en alleen maar zinnen als "the more he talks, the more he gets people to vote for us" rondgeslingerd worden. Ook grappig hoe iedereen zo dramatisch aangespoord wordt om te gaan stemmen, maar in Florida is dat behoorlijk belangrijk, omdat we 1 van de "Checkmate States" zijn. Dit zijn staten die jou winst kunnen maken of kraken als het ware. Florida is dus één van de belangrijkste staten en dat is ook de reden dat Clinton en Trump, en allerlei sprekers van Obama tot Katy Perry hier de komende 2 weken hun praatjes komen doen. Ik ben benieuwd hoe het af zal lopen, maar daarover later meer.

Dat was het voor deze week!

Van reisblog naar fotoboek
Laat een prachtig fotoboek afdrukken van je verhalen & foto's. Al vanaf € 21,95.
reisdrukker.nl

2 Reacties

  1. Fernanda:
    24 oktober 2016
    Leuk en gezellig dat Dominique bij jou was. Het brengt (thuis ) dichterbij. Jammer dat maar een week was maar het is niet anders.
    Ja bij ons is het zeker veel kouder dan bij jou dus geniet maar van de zwembad. Dat is ook heel belangrijk om te relaxen van een week hard werken. Toch knap dat je tijd maakt om ons op te hoogte te houden.
    Succes en veel plezier. Love You xx
  2. Julia:
    24 oktober 2016
    Gezellig de nichtjes weer even bij elkaar. Brengt toch een beetje thuis mee
    Blijf genieten
    Xx