Akte 8: Één groot feest

9 oktober 2016 - Gainesville, Florida, Verenigde Staten

Hoi allen,

Bedankt voor alle reacties nog steeds. Ik reageer op de vorige posts alleen ik weet niet of jullie daar een melding van krijgen dus bij deze, ik negeer jullie niet hoor haha.

Deze week was behoorlijk druk, lichtelijk hectisch en erg interessant. Maandag tot en met woensdag waren wederom normale schooldagen, waarop we zo nu en dan al mee kregen dat er weer een storm in de buurt was. Het was in eerste instantie niet zo dat de storm naar de VS zou komen, maar vanwege een ongunstige verandering in het weer, maakte de storm toch koers richting Florida. Woensdag bleek dat het eigenlijk wel om een flinke orkaan ging en donderdag was orkaan Matthew geupgrade naar een categorie 5 (zwaarste cat).  Hierdoor hadden wij vrijdag en donderdagmiddag stormvrij. Jullie zagen op het nieuws hoe Matt hele steden wegvaagde en ondertussen was de noodtoestand aangekondigd. Het moment dat het tot mij doordrong dat het serieus was (want onder de mensen hier merk je er vrij weinig van), was toen ik mensen massaal in Walmart blikken eten zag inslaan en alle flessen water waren uitverkocht. Oké... Dus men was zich nu oprecht aan het klaarmaken voor impact, 2,5 million mensen geëvacueerd, UF Alert mailtjes etc. Er was zelf een schuilkelder klaargemaakt op de uni voor mensen die zelf geen stabiel of veilig onderkomen hadden.

Wij hadden ons ook helemaal klaargemaakt. Het water stond klaar, alles was opgeladen voor het geval de electriciteit zou uit vallen (en dan zou écht gebeuren), op aanraden van het bestuur van ons  appartement onze fietsen naar binnen gehaald, en cosy kleding klaar. Op vrijdag zou het echt inslaan en op de nacht van donderdag op vrijdag kregen we nog bezorgde mailtjes van Universiteit Leiden (en van bezorgde familie/vrienden) of alles goed ging. Nou, ik kan jullie gerust vertellen dat wij net zo in spanning hebben gezeten als jullie, alleen waar jullie hoopten dat het niet te erg zou worden, zaten wij te hopen dat er ook echt iets zou gebeuren. Ondanks dat het natuurlijk vreselijk is voor mensen die wel gewond zijn geraakt en voor plekken die wel zijn overstroomd (St. Augustine wat op de planning stond voor mijn verjaardag de volgende dag is helemaal ondergelopen), waren we stiekem een beetje teleurgesteld dat alle moeite voor niks was geweest. Wel leuk om een keer van dichtbij/ver te hebben meegemaakt. Dat is het voordeel van Gainesville, het ligt net ver genoeg van de kust vandaan om werkelijk gevaarlijk geraakt te worden, maar wel zodanig dat we voor de zekerheid toch altijd vrij krijgen. Die avond hadden we een hurricane feestje waarop ik om 12 uur 20 werd!

Er werd voor me gezongen wat best grappig was, en het was voor de rest een hele gezellige avond met prima weer. Zaterdag was zijn we 's ochtends gaan brunchen (wat echt moeilijk lekker was), waarna ik de hele middag heb geskyped. Mijn huisgenoten hadden het huis versiert en cupcakes gekocht en 's avonds hebben we pizza besteld. 'S nachts gaven onze buren een feestje dus zijn we daar nog even langs gegaan. Vandaag hebben we de hele dag huiswerk gemaakt, schoongemaakt, en eigenlijk rustig aan gedaan.

Net hebben we het tweede presidentiële debat gekeken en wat een drama zeg. Het was eerder Gossip Girl dan een debat, beide ontwijken de vragen die wat mij betreft al erg matig wua inhoud waren, want werkelijk belangrijke issues worden niet besproken. Ik wens kiezers het allerbeste haha. (De snapchat filters over de gezichten is wel hilarisch).

Exuse-moi voor de lange post, maar na vorige week kon het wel weer wat meer inhoud zijn. Ik zal nog even proberen wat foto's bij te voegen.

Groetjes,

Alicia

1. Saskia:
    10 oktober 2016
    Spannend weer hoor hier zaten ze hem wel te knijpen hoor !
  2. Fernanda:
    10 oktober 2016
    Leuk hoor Alies dat gezongen is voor jouw verjaardag en oranje slingers terwijl jij benfiquista bent, hihi, niet verkeerd. .toch? ?.
    Een dikke knuffel. xx