Akte 1: Start

21 augustus 2016 - Gainesville, Florida, Verenigde Staten

Hallo allen,

Voordat ik ga beginnen met mijn verhaal wil ik dat jullie weten dat ik meerdere malen heb overwogen of ik werkelijk een blog zou gaan schrijven of niet. Ik ben er nog steeds niet helemaal over uit of ik het wil blijven doen, maar proberen kan geen kwaad, en als genoeg mensen geïnteresseerd zijn in mijn verhalen zal ik door blijven schrijven.

Na een hele fijne vakantie van ongeveer 2 weken met mijn ouders in het zonnige Florida was het op 16 augustus tijd om naar mijn eindbestemming Gainesville te vertrekken. In Gainesville hebben mijn ouders en ik mijn appartement bekeken en "fully furnished" betekent in het Amerikanenland blijkbaar een bedframe met een matras, een bureau(stoel), en een kast met 3 rekjes erin. Dat was even stressen maar met een beetje hulp van Walmart en Target hebben we toch iets van de kamer kunnen maken. Ik woon overigens samen met 3 studiegenoten van mijn studie in NL. 

Ondanks de gezellige dagen in Gainesville was er toch een overheersend gevoel (bij mij in ieder geval) dat het moment van afscheid steeds dichterbij kwam. Op 18 augustus heb ik mijn ouders gedag gezegd, en voor dit meisje dat op dat gebied niet zo veel gewend is was dat vrij moeilijk...

Maar over op de leuke dingen. UF (University of Florida, deze afkorting zal ik vaker gebruiken dus misschien handig als jullie weten wat het is) bestaat uit een ziek grote campus met sportvelden voor alle mogelijke sporten die je je kunt bedenken, minstens 100 gebouwen (niet eens overdreven) en heel veel studenten. Mijn absoluut favoriete ontdekking zijn de Fraternity row en Sorority area. Ik weet niet of jullie bekend zijn met de mainstream Amerikaanse collegekomedies, maar ik kan jullie bij deze verzekeren, alles wat je daarin ziet is echt. Tientallen identieke meisjes die door de vreselijke ontgroening proberen te komen (ik heb mij laten vertellen dat je puur op je uiterlijk wordt geselecteerd; shock...), de gigantische huizen en de smerige barretjes. Barretjes zijn er overigens ook hele leuke van en ik ben er al achter dat feesten hier wel op nummer 1 staat. Vreemd wel dat het feesten hier al om 9 uur begint, want alle bars gaan om 2 AM dicht en wie langer blijft rondhangen wordt eruit getrapt (letterlijk) of in het ergste geval opgepakt door de Police. 

Na 2 rustige dagen van aan het zwembad liggen, een kleine introductie en boodschappen doen (wat ons gemiddeld 3 uur kost omdat we alles met de bus moeten doen) hadden we vandaag een peprally. Hierbij gaat iedereen naar het Ben Hill Griffin Stadium (football), ook wel The Swamp, van de Florida Gators. Alle atleten van UF komen het veld op, krijgen applaus, de cheerleaders en de fanfare krijgen tijd om zichzelf uit te sloven en er wordt over alle liederen heen gegaan zodat verzekerd wordt dat alle nieuwtjes net zo hard mee zullen schreeuwen tijdens de wedstrijden. We zijn overigens meteen bekend geworden met The Gatorchomp en ik beloof jullie het is het waard om dit op Youtube te bekijken want het is hilarisch. Na de rally kregen we gratis pizza (wat eigenlijk nog het hoogtepunt van de avond was), en nu lig ik dit verhaal te schrijven voordat ik morgen mijn eerste schooldag heb. Het is deze week drop/add week, dus ik kan nog vakken verwisselen.

Vooralsnog is alles compleet nieuw voor me. Ik voel me alsof ik in een stereotype komedie zoals Bad Neighbours of Pitch Perfect leef en het is allemaal nog even wennen, maar mij hoor je niet klagen. O ja, de zon schijnt hier ook constant, de gemiddelde temperatuur is 100 F (+/- 36 C) en de regenbuien zijn de laatste tijd ver te zoeken.

Sorry voor het ietwat lange verhaal, maar de eerste is altijd het langste. Ik ga gauw slapen, want ik wil natuurlijk niet half-slapend in de lessen zitten morgen.

Groetjes, 

Een goudbruine Alicia :-)

Ps. Ik wil graag nog even een shoutout geven aan mijn ouders omdat ze legends zijn

Pps. Als er dingen zijn die ik achterwegen heb gelaten die jullie graag willen weten of dingen die jullie vervelend vinden aan mijn manier van schrijven, let me know.

14 Reacties

  1. Daphne:
    22 augustus 2016
    Hoi Alicia,

    hartstikke leuk om te lezen en vooral blijven doen. Grappig om te lezen dat sommige films dus toch kloppen. Hahaha.

    Succes op je eerste schooldag.

    X Daphne
  2. Cristina:
    22 augustus 2016
    Lieve goudbruine Alicia
    ik zie je al helemaal lopen daar Nu nog als figurant in de vele Amerikaanse series maar ik weet zeker dat je snel gaat aanvoelen welke rol je daar gaat spelen. Blijf schrijven, super om jouw avonturen daar te blijven volgen. X cristina
  3. Domi:
    22 augustus 2016
    Kan niet wachten op je volgende blog! ❤️
  4. Carolie:
    22 augustus 2016
    Lieve Alicia
    Het is geweldig om te lezen, blijven doen hoor!! En geniet!! Voor je het weet ben je weer thuis!! ❤️
  5. Mamma:
    22 augustus 2016
    Lief meisje,

    Super dat je dit doet! En mede omdat wij er zijn geweest, kan ik mij er alles bij voorstellen. De vakantie was super, het afscheid was niet super, maar zoals we al hebben gezegd "we hebben alles met liefde gedaan en zouden het zo weer doen". Geniet van je avontuur in Gainesville en kom terug met een rugtas vol herinneringen en ervaringen. Succes op je eerste schooldag en we love you Pappa en mamma
  6. Victor:
    22 augustus 2016
    Hoi Alicia, leuk dat je een blog bijhoudt. Je gaat vast een leuke tijd tegemoet. Afscheid doet even pijn maar als je elkaar weer ziet is het alleen maar leuker en is de pijn verdwenen.
    Hou ons op de hoogte. Heel veel plezier en geniet ervan.
  7. Fernanda:
    22 augustus 2016
    Lieve Alicia, het is geweldig dat je dit avontuur aandurfd. Je bent sterk en weet wat je wilt. Geniet van alles om je heen want de tijd gaat snel en voor je weet ben je weer thuis met heel veel mooie herinneringen. Succes en veel liefs. Fernanda.
    P.S. blijf ons op de hoogte houden. xxx
  8. Elly Vink:
    22 augustus 2016
    Hoi Alicia, heel leuk om dit allemaal te lezen. Spannend, geniet maar lekker.
  9. Marly:
    22 augustus 2016
    Ali! Serieus blijf schrijven! Ik wil alles weten over de sorority tutjes en ontgroenings verhalen.
    En als je nog tips nodig hebt over het leven zonder de luxe van ouders, je weet me te vinden.
  10. Robin:
    22 augustus 2016
    Haai liefje,
    Heel leuk dit verhaal! Echt door blijven gaan hoor! Zo als je schrijft is het net alsof je in jou eigen college film zit. In elk geval geniet ervan!

    Love you ❤️❤️❤️
  11. Julia:
    22 augustus 2016
    He lieve Alicia

    Blijf bloggen... Ik blijf je volgen en enjoy maximaal

    Julia
  12. Carla Dias:
    22 augustus 2016
    Hoi
    Vind wel leuk om te lezen ja afscheid nemen van je ouders is altijd moeilijk maar ik weet 100% zeker dat hun trots op jou zijn geniet ervan
  13. Saskia Vaes:
    22 augustus 2016
    Hoi Liesje, wat leuk om allemaal te lezen! Schrijf maar zo vaak mogelijk want we willen alles zo veel mogelijk meebeleven! Heel veel succes en plezier. Geniet ze!!! XXX Ard, Saskia en Roel
  14. Esmeralda:
    22 augustus 2016
    I Will follow your blog Alicia!